Social Icons

.

Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Άλμπερτ Αϊνστάιν, ο χειρότερος σύζυγος

Αποτυχημένος σύζυγος θεωρείται ο Άλμπερτ Αϊνστάιν που αν και σημείωνε επιστημονικά επιτεύγματα, δεν ίσχυε το ίδιο και στον χώρο της οικογενειακής εστίας. Στο βιβλίο του: Αϊνστάιν: Η ζωή του και το Σύμπαν, ο Ουόλτερ Άιζακσον περιγράφει πως ο λαμπρός επιστήμονας δεν θα κέρδιζε ποτέ τον αγώνα να διατηρεί μία αρμονική προσωπική ζωή. Μάλιστα, ήταν τόσο πραγματιστής στα θέματα του έρωτα, που όταν είδε πως ο 11χρονος γάμος του με την πρώτη σύζυγό του, επίσης επιστήμονα Mileva Maric κατέρρεε, συνέταξε μία λίστα απαιτήσεων.

Η λίστα αυτή είναι ένα σύνολο εξοργιστικών απαιτήσεων που μετέτρεπαν τη σύζυγό του από ερωμένη σε υπηρέτρια. Ο Αϊνστάιν την έγραψε το 1914, όταν ύστερα από 11 χρόνια έγγαμου βίου, διαπίστωσε ότι ο γάμος τους με τη Maric – μία από τις πρώτες γυναίκες που σπούδασαν μαθηματικά κα φυσική στην Ευρώπη – οδηγείτο σε ναυάγιο. Αντιλαμβανόμενος ότι όποια προσπάθεια σωτηρίας ήταν καταδικασμένη, πρότεινε – με τον δικό του τρόπο –το ζευγάρι να παραμείνει μαζί για χάρη των παιδιών.

Να τον φροντίζει, να καθαρίζει, να πλένει, να του μαγειρεύει, αλλά να μην περιμένει τρυφερότητα ή οικειότητα και κανένα αντάλλαγμα για την καλή συμπεριφορά της είναι μερικές από τις απαιτήσεις του επιστήμονα. Μάλιστα απαιτούσε να μην κάθεται μαζί της, να μην τη συνοδεύει αλλά και να σταματά να μιλά αμέσως μόλις εκείνος το ζητούσε.

Σύμφωνα με το βιβλίο, πράγματι η σύζυγός του αρχικά αποδέχθηκε τα εξωφρενικά αιτήματα του Αϊνστάιν, αλλά όχι για πολύ. Λίγους μήνες μετά, εγκατέλειψε τον άνδρα της στο Βερολίνο παίρνοντας μαζί τους δύο γιους τους, καθώς την κόρη τους την είχαν δώσει για υιοθεσία το 1902, και πήγαν να ζήσουν στη Ζυρίχη. Πέντε χρόνια μετά κατέθεσε αίτηση διαζυγίου το οποίο εξεδόθη το 1919.

Ακόμη και οι προηγούμενες σύντροφοι του Αϊνστάιν δεν θεώρησαν παράδοξο το αποτέλεσμα. Ο Άιζακσον αποκαλύπτει πως ο Αϊνστάιν ως νεαρός σε επιστολή του προς τη μητέρα της πρώτης κοπέλας του έγραψε ότι «οι απολαύσεις της επιστήμης» θα ήταν καταφύγιο από τα «οδυνηρά προσωπικά συναισθήματα». Λέγεται μάλιστα ότι και στη διάρκεια του γάμου του είχε πάμπολλες σχέσεις. Έκανε σχέση με μία πρώτη του ξαδέρφη του την Έλσα, την οποία και παντρεύτηκε το 1912 ενώ ήταν ακόμη παντρεμένος με την πρώτη του σύζυγο. Ωστόσο, την ξαναπαντρεύτηκε κι επίσημα το 1919 και η Έλσα περίμενε κάποια τρυφερότητα από τον σύζυγό της. Εκείνος στα επόμενα τέσσερα χρόνια έκανε σχέση με την Μπέτι Νιούμαν, τη γραμματέα του και ανιψιά ενός καλού του φίλου.

Η λίστα απαιτήσεων του Αϊνστάιν
Θα φροντίζεις ώστε:
- τα ρούχα μου να έχουν μία τάξη
- να μου παρέχεις τρία γεύματα στο δωμάτιό μου
- η κρεβατοκάμαρα και το γραφείο μου να είναι καθαρά και ιδιαίτερα το γραφείο μου να είναι μόνο για τη δική μου προσωπική χρήση.

Θα παραιτηθείς απ’ όλες τις προσωπικές σχέσεις μαζί μου εφόσον δεν είναι απολύτως απαραίτητες για κοινωνικούς λόγους. Ειδικότερα, θα παραιτηθείς από:
- να κάθομαι σπίτι μαζί σου
- να βγαίνω έξω ή να ταξιδεύω μαζί σου.

Θα υπακούς στα ακόλουθα όσον αφορά στη σχέση σου μαζί μου:
- δεν θα περιμένεις καμία οικειότητα από εμένα ούτε θα με κατηγορείς με οποιονδήποτε τρόπο.
- θα σταματάς να μου μιλάς εφόσον το ζητήσω
- θα φύγεις από την κρεβατοκάμαρα ή το γραφείο μου αμέσως χωρίς διαμαρτυρία αν το ζητήσω

Θα προσέχεις να μην με υποτιμάς μπροστά στα παιδιά είτε με λόγια είτε με τη συμπεριφορά σου.

http://www.real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΟ ΜΕ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ