Social Icons

.

Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Γιατί προτιμούμε αυτοκίνητα με ...καμπύλες

Τα κριτήρια προτίμησης του επομένου αυτοκινήτου σας ίσως να μην είναι αυτά που εσείς συνειδητά θεωρείτε, αλλά πιο ενστικτώδη και να σχετίζονται με τις υποσυνείδητες τάσεις σας, τις οποίες αποκαλύπτει μια νέα γερμανική επιστημονική μελέτη. Οι άνθρωποι, για λόγους που έχουν να κάνουν με πολλές χιλιάδες χρόνια εξέλιξης πίσω τους, προτιμούν γενικά αυτοκίνητα με καμπύλες. Όμως, παράλληλα δεν μένουν αδιάφοροι για τις καινοτομίες, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι τα νέα μοντέλα έχουν πολλές αιχμηρές γωνίες στο σχεδιασμό τους.
Το αποτέλεσμα είναι ένα «εκκρεμές» στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ανάμεσα στην καμπύλη και τη γωνία, όπου μεγαλύτερες περιόδους προτίμησης στα μοντέλα με καμπύλες (που αποτελούν σταθερή αξία) διαδέχονται πιο σύντομες ενδιάμεσες περίοδοι προτίμησης «γωνιωδών» αυτοκινήτων. Κι αν η νέα μελέτη έχει δίκιο, τότε, μετά από δύο περίπου δεκαετίες «κολλήματος» με το «στρογγυλεμένο» ντιζάιν, το 2010 φαίνεται να εγκαινιάζει μια νέα δεκαετία «αιχμηρού» ντιζάιν.
Η έρευνα του γνωσιακού ψυχολόγου Κλάους-Κρίστιαν Κάρμπον του πανεπιστημίου της Μπάμπεργκ, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ψυχολογίας “Acta Pcyschologica”, επισημαίνει ότι οι άνθρωποι είναι εξελικτικά αρνητικά προδιατεθειμένοι απέναντι στα γωνιώδη και αιχμηρά αντικείμενα, επειδή τους ξυπνούν διάφορους φόβους, καθώς υποσυνείδητα τους θυμίζουν δόντια αρπακτικών ζώων, κέρατα, μαχαίρια κλπ. (δηλαδή το επικίνδυνο παρελθόν από το οποίο ξέφυγαν).
Για το λόγο αυτό, προτιμούμε «άκακα» στρογγυλά σχήματα και καμπύλες όχι μόνο στις γυναίκες και στη φύση (άλλωστε οι υποσυνείδητα απειλητικές γωνίες είναι πιο σπάνιες στο φυσικό περιβάλλον), αλλά επίσης και στα αντικείμενα γύρω μας.
Όμως αυτό το ένστικτο συχνά συγκρούεται με μια άλλη ανάγκη μας: να καινοτομούμε και να αναζητούμε διαφορετικά πράγματα, καθώς θέλουμε να ξεφύγουμε κάποια στιγμή από τα οικεία σχήματα που μας περιτριγυρίζουν. Αυτή η ανάγκη μας για αλλαγές και νέα σχέδια, σε συνδυασμό με τη γοητεία που ασκούν τα δυναμικά σχήματα, τροφοδοτούν τις προτιμήσεις των καταναλωτών για αυτοκίνητα με γωνίες.
ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΟ ΜΕ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ