Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010
Η ψυχολογία του δώρου
Κάποιες παρατηρήσεις: όταν πρόκειται για χριστουγεννιάτικα δώρα, οι άνδρες συμπεριφέρονται διαφορετικά σε σχέση με τις γυναίκες. Το ετήσιο κυνήγι για το ιδανικό δώρο θεωρείται μια κατεξοχήν γυναικεία αρμοδιότητα και οι γυναίκες παραμένουν οι κύριοι πρωταγωνιστές σε αυτές τις ανταλλαγές. Οι άνδρες τείνουν να δίνουν πιο ακριβά δώρα, αλλά όχι συχνά. Ένας πρώτος λόγος είναι πως γενικά οι άνδρες κερδίζουν περισσότερα, αλλά στην πραγματικότητα τα Χριστούγεννα θεωρούνται μια οικογενειακή γιορτή και οι γυναίκες παραδοσιακά αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη διατήρηση της οικογένειας και των κοινωνικών δεσμών. Ένα ταμπού που σχετίζεται με τα δώρα είναι η χρηματική προσφορά. Εάν δώσουμε επιταγή ή μετρητά, εκθέτουμε ωμά μπροστά στα μάτια όλων την εμπορική διάσταση των εορτών και καταλήγουμε να καταστρέφουμε τη ρομαντική ατμόσφαιρα. Έτσι, τα χρήματα δεν αποτέλεσαν και δεν είναι ένα παγκοσμίως αποδεκτό μέσο ανταλλαγής δώρων. Επιπρόσθετα γιατί δείχνει πως δεν προσπαθήσαμε κι ούτε είχαμε τη διάθεση να μπούμε στη θέση του παραλήπτη και να μαντέψουμε τι δώρο θα του άρεσε. Με άλλα λόγια δεν κάναμε κάτι πιο προσωπικό. Ειδικά τα χριστουγεννιάτικα δώρα μας δίνουν την καταλληλότερη ευκαιρία για να ξεκινήσουμε μια σχέση, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, συμβουλεύει η Carole Burgoyne από το πανεπιστήμιο Exeter στην Αγγλία. Δώρα πολύ ακριβά ίσως υποδηλώνουν κάποιο είδος δέσμευσης και υποχρέωσης, που ο παραλήπτης να μην θέλει να αναλάβει. Κατά συνέπεια, κινδυνεύουμε να απορρίψουν το δώρο μας σε περίπτωση που είναι ακατάλληλο: πολύ φθηνό ή πολύ ακριβό ή ένα που δείχνει έλλειψη γούστου...
openscience
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΟ ΜΕ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ