Social Icons

.

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Τα ψυχοβγαλτικά interviews των μεγάλων εταιριών


«Εάν σας συρρίκνωναν στο μέγεθος ενός μολυβιού και σας έβαζαν μέσα σε ένα μπλέντερ, πως θα δραπετεύατε;» Όχι, η παραπάνω σουρεαλιστική ερώτηση δεν προέρχεται από κάποιο ευφάνταστο τηλεπαιχνίδι αλλά από συνέντευξη για εύρεση εργασίας στον επενδυτικό κολοσσό της «Goldman Sachs»
Φανταστείτε το βαθμό της έκπληξης που ένιωσαν οι υποψήφιοι για μια θέση οικονομικού συμβούλου, χρηματιστή ή λογιστή, οι οποίοι πήγαν να «διαφημίσουν» τις γνώσεις τους στα χρηματοοικονομικά και κατέληξαν να καλούνται να βρουν λύσεις σε εξωπραγματικά σενάρια αναζήτησης διεξόδου από ένα μπλέντερ. «Τώρα μου κάνουν πλάκα ή μιλάνε σοβαρά;», αυτό είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να σκέφτηκαν απορημένοι οι υποψήφιοι ενώ άρχιζαν να λούζονται στον (κρύο) ιδρώτα.
Μάλιστα, η «Goldman Sachs» δεν είναι η μόνη εταιρεία-κολοσσός που
επιλέγει να θέτει στους επίδοξους υπαλλήλους της ερωτήσεις ελαφρώς... «κουλές». Χαρακτηριστικές είναι και οι περιπτώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας «Volkswagen» η οποία ενδιαφέρεται να μάθει «τι θα έκαναν οι υποψήφιοι εάν κληρονομούσαν μια πιτσαρία από τον θείο τους;» καθώς και της «Google» η οποία ρωτά τους αιτούντες «πόσες μπασκέτες μπορούν να χωρέσουν μέσα σε ένα δωμάτιο;».
Θέτοντας τέτοιου τύπου απροσδόκητες και αινιγματικές ερωτήσεις, οι εργοδότες προσπαθούν να διαπιστώσουν κατά πόσο ο ενδιαφερόμενος μπορεί να είναι «δημιουργικός σε συνθήκες πίεσης». «Ενδεχομένως να μην υπάρχει μία σωστή ή ρεαλιστική απάντηση, αλλά θέλουν να δουν το σκεπτικό του υποψήφιου καθώς και το πόσο γρήγορα αυτός θα τα παρατήσει», εξηγεί από τη μεριά της η Λάουρα ΝτεΚάρλο, επικεφαλής της ένωσης «Career Directors International».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣ ΤΟ ΜΕ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ