Σάββατο 28 Μαΐου 2011
Ευεργετικό το νανούρισμα για την εγκεφαλική ανάπτυξη!
Ένα άρθρο σχετικά με τις ευεργετικές επιπτώσεις του νανουρίσματος!
Συμβουλή προς τους νέους γονείς: αν θέλετε το παιδί σας να μιλήσει γρήγορα και σωστά, να αποκτήσει ευκολία στην έκφραση και να γίνει πρώτος μαθητής, καλό είναι να αρχίσετε να του τραγουδάτε από την πρώτη κιόλας μέρα της γέννησής του.
Αυτό υποστηρίζει η Σάλι Γκόνταρντ Μπλάιθ, σύμβουλος νευροαναπτυξιακής εκπαίδευσης και διευθύντρια του Ινστιτούτου Νευροφυσιολογικής Ψυχολογίας της Βρετανίας στο καινούργιο βιβλίο της που πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα.
Ακούγεται ίσως αυτονόητο _ είναι μια από τις παραδοσιακές «συνταγές» που θα σας δώσει οποιαδήποτε γιαγιά για να μεγαλώσετε ευτυχισμένα παιδιά _ όμως η κυρία Μπλάιθ έχει διαπιστώσει από την εμπειρία της ότι τα πράγματα τελικά δεν είναι ακριβώς έτσι.
Θεωρεί ότι οι σημερινοί γονείς κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής των παιδιών τους δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ανάγνωση, τη γραφή και την αριθμητική παραμελώντας το τραγούδι. Και όμως, όπως τονίζει, αυτή η μορφή επικοινωνίας είναι εκείνη που θα βοηθήσει το παιδί σε όλα τα παραπάνω «χτίζοντας» γερές βάσεις για τη σωστή νοητική και συναισθηματική ανάπτυξή του.
Νανουρίσματα και τραγουδάκια
«Το να τραγουδούν οι γονείς παραδοσιακά νανουρίσματα και παιδικά τραγουδάκια στα μωρά ήδη προτού μάθουν να μιλούν αποτελεί έναν ουσιώδη προπομπό για τη μετέπειτα εκπαιδευτική επιτυχία και τη συναισθηματική υγεία τους» γράφει.
«Το τραγούδι είναι ένας ειδικός τύπος λόγου. Τα νανουρίσματα και τα παιδικά τραγουδάκια κάθε πολιτισμού εμπεριέχουν την «υπογραφή» της μελωδίας και των τόνων μιας μητρικής γλώσσας, προετοιμάζοντας το αυτί, τη φωνή και τον εγκέφαλο του παιδιού για τη γλώσσα».
Στο βιβλίο, το οποίο έχει τον τίτλο «The Genius of Natural Childhood» και θα εκδοθεί από τις εκδόσεις Hawthorn, η ειδικός τονίζει ότι το άκουσμα ενός τραγουδιού «ζωντανά» από τη φωνή της μητέρας ή του πατέρα είναι εντελώς διαφορετικό από το ηχογραφημένο CD.
Υποστηρίζει ότι αρχικά ακούγοντας τον γονιό να τραγουδάει και στη συνέχεια τραγουδώντας μαζί του το παιδί χρησιμοποιεί και αναπτύσσει και τα δυο ημισφαίρια του εγκεφάλου του. «Οι εγκεφαλικές απεικονίσεις έχουν δείξει ότι η μουσική δεν ενεργοποιεί μεμονωμένα σημεία του εγκεφάλου αλλά μεγάλα τμήματα και στις δυο πλευρές του» υπογραμμίζει.
Άλλες έρευνες έχουν επίσης δείξει ότι η μουσική και ο ρυθμός αυξάνουν την ικανότητα της χωρικής αντίληψης των παιδιών, με αποτέλεσμα να ενισχύουν τις μαθηματικές και επιστημονικές ικανότητές τους.
educpsychology
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣ ΤΟ ΜΕ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΛΟΓΙΑ